Amb
Kiss, ens trobem davant d'un dels grups bandera de l'anomenat 'Glam
Rock', aquells que van posar de moda l'histrionisme venerat. Van ser els quals durant uns anys, només es mostraven en
públic amb aquella indumentària tan característica: cara blanca
amb un dibuix a sobre, sabates de plataforma i vestimenta
extravagant. En aquells moments, varen desenvolupar quatre
personatges de còmic, un per a cada membre del grup i eren els
següents: 'Demon' Genne Simmons, 'Starchild' Paul
Stanley, 'Spaceman' Ace Frehley i 'Catman' Peter Criss
(els dos últims, fins l'any 1980 quan per culpa de certes
diferències van abandonar el grup). Com a simple curiositat, dir que
han estat guardonats 28 vegades amb un disc d'or i són el grup de
rock que més n'acumula.
L'any
1975, després de treure al mercat els seus tres primers treballs, es
van decidir a publicar el seu primer compacte en directe 'Alive!'
i va ser aquest el que va acabar de portar la fama al grup. Contenia
cançons dels seus tres primers Cd's 'Kiss', 'Hotter Than Hell'
i 'Dressed To Kill' i el van editar en format de doble
compacte. És sens dubte, la millor manera de descobrir a aquesta
formació que durant tants anys ha revolucionat el món de la música
gràcies sobretot als seus potents directes, tant per com sonen com
per tot l'escenari i el ''teatre'' que porten preparat:
multitudinària pirotècnia, canons que disparen confeti, plataformes
que eleven la bateria, guitarres que en mig del solo començen a
desprendre fum o la cirereta al pastís posada per Simmons quan
aquest vomita sang (articificial) i escup grans flamarades. Això,
només els juga en contra en un aspecte, és tanta la escenificació
que volen portar, que moltes vegades el baix es deixa unes quantes
notes o la veu no arriba a tant com ho fa en estudi.
'Alive!',
és obert amb 'Deuce' una peça que dura poc més de 3 minuts
i que només iniciar, ja mostra la pirotècnia mencionada unes línies
més amunt i també deixa entreveure els grans dots d' Ace Frehley
com a guitarra solista en el que és un dels seus millors solos de
tot el disc. Segueixen amb 'Strutter' 'Got to
choose', 'Hotter than hell' i 'Firehouse' peçes
amb unes grans veus on aquesta vegada qui canta és Paul
Stanley, guitarra rítmica de la formació, acompanyades sempre amb
unes potents guitarres. Després d'aquestes aniría 'Nothin' to
loose' un duet entre Simmons i Criss (l'únic que trobem a
'Alive!'), cal dir que la tornada d'aquesta peça recorda
lleugerament a la mencionada abans 'Hotter than hell' per la
tonada que agafa i tal i com passa amb les anteriors, porta unes
excel·lents guitarres de Frehley, l'únic que no aporta la veu
solista en cap de les cançons aquí incloses. Amb aquestes acabades,
era el torn de 'C'mon and love me' un dels singles del seu
tercer disc, 'Parasite' cantada per Simmons, la qual té poca
part cantada de manera que hi pren molta importancia tota la
instrumentació, i per tancar el primer compacte dels dos que
porta, 'She', la qual amb 6:42 minuts, és la més llarga
que conté.
Per
obrir la segona part, utilitzen 'Watchin' you' una peça que
no té gaire a destacar i és seguida per '100.000 years' que
tot i la seva curta durada en estudi, al directe la allarguen fins
arribar als més de 12 minuts, on aprofiten per cremar tota la
artilleria que porten preparada i gràcies a això, hi trobem des
d'uns minuts en que Peter Criss es llueix a la bateria, unes paraules
que Paul Stanley dedica al públic assistent per tal de buscar la
seva participació, un increïble solo d'Ace per tal de mostrar totes
les tècniques que té al seu abast i els tocs de baix característics
de Simmons. Després d'aquest minuts apoteòsics, toca refer-se a
ritme de 'Black Diamond' la peça que tancava anys abans el
sue debut, cantada altra vegada per Peter Criss i amb una petita
introducció de Paul Stanley, seguint el patró de Kiss, conté un
gran solo de guitarra a la meitat de la cançó, d'aquells que fa
moure del seient, i tornen a fer ús dels seus canons de pirotècnia
de manera abundant. Amb això, toca encarar els minuts finals del
concret, i tractant-se d'un grup com ells, es pot esperar qualsevol
cosa: primer de tot 'Rock Bottom' la qual per als que no son
seguidors de Kiss enganya ja que comença amb un puntejat de guitarra
força lent però després entra la veu amb força, continuaven amb
'Cold Gin' inclosa en el seu primer treball i un cop acabada
aquesta, arribava el punt àlgid del concert quan interpretaven la
festiva 'Rock and Roll All Nite' la cançó emblema del grup i
segons les nombroses llistes que s'han fet, és una de les millors
cançons de hard rock de la història. Amb aquesta feien
col·laborar a tota la gent que hi havia quan arribava la part de la
tornada i tal com passava amb '100.000 years' la utilitzaven
per cremar tota la ''artilleria'' que els quedava i quedant ara si
els últims minuts de recital donaven pas a 'Let me go, Rock 'N'
Roll' una altra de les multitudinàries creacions del tàndem
Simmons-Stanley i tal com varen afirmar més tard, era una de les que
més els agradava interpretar en els seus directes. Sens dubte, un
dels millors compactes gravats en directe del 'hard rock', el
qual va estar seguit per cinc volums més llançats al llarg de tota
la carrera del grup 'Alive II' 'Alive III', 'Kiss
Simphon: Alive IV', 'Alive! The Millenium Concert' i
finalment 'Kiss Alive 35' enregistrat durant la gira de
retrobament que varen fer l'any 2008.
Per
tancar aquest post, només falta dir que dos anys després de treure
a la llum 'Sonic Boom' Simmons i els seus estan preparant
'Monster' el qual serà el 20è disc d'estudi, de manera que
es desmenteixen els múltiples rumors que durant força temps varen
dir que Kiss ja havia passat a la història i no se'ls veuria més
junts, això si, que ningú s'emocioni més del compte perquè
continuen amb la formació que va venir el 2008 i el que si que
sembla descartat és una altra unió dels membres originals.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada